Bengkel Perkhidmatan Pelanggan : First Class Service
Pada 5 & 6 Mac 2018 bertempat di Bilik Perdana 1, Tingkat 2 Bangunan Perdana UiTM Cawangan Pulau Pinang telah diadakan satu bengkel Perkhidmatan Pelanggan "First Class Service anjuran bersama PTAR UiTM Cawangan Pulau Pinang dengan Bahagian Pengurusan Manusia UiTM Cawangan Pulau Pinang.
Bengkel selama dua hari yang disampaikan oleh Cik Nurfarawahidah Binti Badruesham ini disertai oleh staf perpustakaan PTAR UiTM Cawangan Pulau Pinang dan staf daripada bahagian-bahagian lain yang bertugas di kaunter perkhidmatan pelanggan.
Bengkel tersebut dibahagi kepada 5 modul yang mudah difahami iaitu Pengenalan kepada Customer Service, Personaliti Komunikasi Pelanggan Zaman Moden, Penampilan Lambang Profesionalisme, Prosedur Layanan Pelanggan yang Seragam dan Teknik Menghadapi Karenah Pelanggan.
Di akhir bengkel, peserta akan lebih memahami keperluan menjadi seorang pegawai khidmat pelanggan yang lebih positif dan proaktif dalam menangani pelbagai jenis pelanggan yang di zaman serba moden ini. Di harap bengkel seumpama ini dapat dijalankan lagi untuk memberi kefahaman kepada pegawai khidmat pelanggan.
No comments:
Post a Comment